Да, ну почему же все-таки почти бесплатно?

Значит там что-то не так хорошо?
Эти 2 вопроса нам часто задают наши новые студенты, записавшиеся на курс дистанционного, а вернее смешанного обучения. Раскрываю тайну.

Во первых, качество дистанционного обучения ничем не хуже очного и даже имеет ряд преимуществ.

Во вторых, нам хочется, очень хочется, чтобы те наши студенты, которые действительно хотят владеть английским языком в полной мере, получили эту возможность независимо от уровня своего благосостояния. И чтобы они впоследствии даже смогли поднять этот самый уровень благодаря английскому. В этом, говоря высоким штилем, мы видим свою миссию.

В третьих, мы смотрим на своих студентов не как на “объекты образования”, а как полноправных участников этого процесса и ждем от них обратной связи: например, что им в курсе удалось, а что – не очень, что понравилось, а что нет, и почему. Таким образом, наши студенты являются соавторами нашей программы обучения – ну а за соавторство надо платить! 🙂

Advertisements
Categories: cognitive/metacognitive strategies, Flipping Language Classroom | 7 Comments

Post navigation

7 thoughts on “Да, ну почему же все-таки почти бесплатно?

  1. Anastassia

    Good afternoon) I promised Lada Olegovna to write a message the day before yesterday, but I forgot to look for a website in the University(= so, here I am) It is written here that my e-mail wont be published, so I will write it here again: Anastassia-Kir@mail.ru
    I haven’t looked through the whole information yet, so I’ll write another message later) I have a question now about our real class lessons: can we make it on thursday at about 6:30?)

  2. Hi Nastia,
    Glad to see you here 😉 and yes, tomorrow, on Thursday, you do have a lesson at about 6.10 with Marina Scotnikova in FCE prep. group in Sykharevskaya. Great teacher, friendly group, I’ll be happy to hear from you then!
    Lada

  3. Anastassia

    oh, but today it’s Wednesday, so when will we have it? On Wednesday(today) I have my lessons in the University at 6.20, so I won’t be able to come… So, may be you have mistaken?

  4. Anastassia

    Oh, my god!! I’ve mistaken!!! today is Thursday, but there is such a problem, that we have this free day in the University only once in 2 weeks. so the next free day will be the next week((= can we start from the next week our group lessons at Sykharevskaya?? I feel very ashamed(( sorry!!

  5. Anastassia

    hm, now after discussion with You I understood everything) thank you)

  6. Nastenka, whatever form for your learning you’ll choose, I’ll be happy to help you with your English studies and even feel privileged to have such a bright student as you are 🙂
    Lada

  7. Anastassia

    ooh!! how nice of you to here these words) today I haven’t taken form for payment unfortunately, I’ll try to do it tomorrow or the next week… when you will decide about our virtal lesson please inform me about it someway) thank you, good night)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

Things and stuff (en)...

…and the other stuff…

Things and stuff...

...and the other stuff...

Teacher Training Unplugged

Simplifying Initial Language Teacher Education

Love, life, & language learning

Reflections and thoughts on #TEFL, education, learner autonomy, creativity, equality, and beyond

An A-Z of ELT

Scott Thornbury's blog

Tao Te(a)Ching

Wit and Erudition? I think you've got the wrong number.

Doing some thinking

Thoughts on education and ESOL

English and Film

A site for everyone learning English with me and by themselves and for all lovers of film and animation

onefortywords

teaching unplugged - in brief

%d bloggers like this: